Tuesday, September 13, 2016

Pengalaman Keguguran Dan Mengandung Lagi

Keguguran Di Awal Kehamilan dan Mengandung Lagi


Keguguran di awal kehamilan bukanlah benda baru. Ramai yang pernah mengalami keguguran berulang kali dan akhirnya baru dapat mengandung.


Saya pun pernah mengalami keguguran di awal kehamilan. Tapi saya bertuah sebab ianya tak sakit. Darah keluar macam period je. Alhamdulillah.. Masa mula-mula keluar darah, sikit je. Macam dot sebesar 5sen. Makin lama makin banyak. 


Bila darah dah habis keluar (termasuk janin yang tak jadi tu), barulah saya pergi berjumpa doktor pakar sakit puan. Doktor sahkan saya keguguran sebab bila scan rahim masih bengkak lagi. 


Okay, the best part ialah lepas gugur, saya period 1x then berjaya mengandung balik. Dan kali ni special, sebab ada dua baby dalam perut.hehe

ish,,ish,, gambar tak comel, patut edit bagi cerah sikit.hihi..

Apa yang saya buat selepas keguguran di awal kehamilan? 

Saya rajin-rajinkan diri untuk konsisten makan semua supplemen shaklee yang saya ada. Antaranya ialah ESP Shaklee, Sustained Release Vita-C dan GLA Complex. Ini adalah antara supplemen yang saya amalkan.

ESP Shaklee memang diketahui mampu membina sel-sel baru yang lebih sihat. Ianya akan membantu saya menghasilakn telur/ovum yang lebih berkualiti, yang lebih kuat. Yelah mestilah nak kuat supaya tak gugur lagi.huhu..


Vitamin C pula semestinya antara supplemen yang badan kita perlukan setiap hari. Bukan saja untuk membantu kita menjadi lebih sihat, malah membantu tubuh melawan radikal bebas dan meningkatkan sistem kekebalan tubuh melawan penyakit.


GLA Complex juga dikenali sebagai vitamin untuk kesuburan. Mana-mana wanita perlu menjadikan GLA Complex sebagai teman baiknya. Bukan sahaja semasa kita hendak mengandung, juga untuk diamalkan semasa kita sedang menghampiri fasa menopouse untuk mengurangkan simptom atau ketidakselesaan yang biasanya akan dialami.


Ternyata kehadiran si kembar dalam keluarga kami adalah sesuatu yang ajaib. Tanpa faktor genetik pun tidak mustahil nak dapatkan anak kembar kan? kalau Allah nak bagi, takda apa yang boleh menghalangnya.


Dan jika anda juga teringin nak dapat anak kembar, satu petua saya ialah, cuba tingkatkan kesuburan anda. Sesetengah orang mungkin akan cuba mengamalkan pil-pil kesuburan yang ada di pasaran, tapi bagi saya, lebih baik kita amalkan GLA Complex sebab ternyata ianya juga berhasil.


GLA Complex merupakan salah satu produk shaklee. Produk Shaklee merupakan 100% produk berasaskan bahan semulajadi. Ianya terbukti selamat dan berkesan. Bagi umat islam pula, jangan risau sebab semua produk Shaklee yang masuk ke pasaran Malaysia sudah pun mendapat sijil Halal.


+++++++++++++++++++++
Shaklee merupakan produk yang berasaskan bahan semulajdi, selamat dan berkesan.

Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee berserta konsultasi cara pengambilan produk yang berkesan.

WhatsApp/Telegram: 010-760 4946
COD: Kota Bharu, Kubang Kerian, UMK Pengkalan Chepa, Tesco Lembah Sireh, Pasir Tumboh
Pos Seluruh Malaysia



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...